Zakladatel studia (Petr Procházka starší) se o hudbu zajímal již v mládí. V sedmdesátých letech dokonce založil skupinu, kde hrál na bicí (jeho bratr Pavel Procházka zpíval). Byl například také členem dnes již neexistujícího "Klubu Vaška Neckáře". V časech ekonomického "smart systému" pětiletek, kdy mělo jakékoli audiovybavení status těžce dostupného zboží se věnoval sestrojování reproduktorů a antivibračních podložek.
Mezi jeho nejoblíbenější umělce patří Peter Gabriel, Genesis, Michael Jackson a Queen. Založení HiFi studia berte už jen jako nevyhnutelné vyústění jeho dosavadních zájmů. Mezi první značky, které zařadil do nabídky patřily: Onkyo, Marantz, Denon, Jamo, AQ, ALR a Oehlbach. * Kompletní galerii naleznete na konci článku.
Naše hlavní poslechovka (jeskyně) v bývalé provozovně (1998) a v novém zázemí (duben 2021).
První PPHiFi studio se nacházelo 500 metrů od aktuálního působiště. Rok po založení nám hodně přitížily záplavy v roce 1997. Několik komponentů bylo utopeno a z velké části se muselo začínat úplně znovu. Jednalo se o velmi smutné období celého města, kdy stoletá voda ničila nejen majetek, ale i životy...
Naším maskotem a zároveň logem se stal ježek poslouchající sluchátka, do kin v ČR se dostala premiéra filmu Titanic, domácí kino s VHS začalo přebíjet DVD, do studia se dostávaly zajímavější kousky (i v rámci zápůjček) a my navázaly důležité obchodní kontakty. V roce 1998 - 2000 jsme také provozovali druhé studio ve Zlíně. Dvě hlavní poslechovky v otrokovickém studiu ovšem pomalu přestávaly stačit a nastal čas se poohlédnout po něčem větším.
Naše dřívější prodejny v Otrokovicích (1996 - 2004) a ve Zlíně (1998 - 1999) na které si vzpomenou snad jen ti největší pamětníci.
Poslechovky PPHiFi studia koncem devadesátek. Závěsy byly poznávacím znamením (nejen) HiFi studií na přelomu milénia.
Nové prostory (na současné provozovně) vybízely k plnému využití spodního patra, kde jste mohli naleznout pět místností (k dnešnímu dni rozšířené o jednu další) pro prezentační účely audio & video komponentů. Po několikati investicích se PPHiFi stalo zázemím pro ty nejlepší značky na světovém trhu. Konečně se dostalo i na high-end a vlajkové lodě.
Domácí kino na starém (1998) a na aktuálním působišti (2021).
V roce 2008 se do našeho portfolia zařadila značka Luxman a Usher - značky studia, které se zaměřují primárně na high-endový směr. Japonský Luxman se nám zalíbil natolik, že později padlo rozhodnutí nakoupit od něj naši první vlajkovou loď - dělenou sestavu Luxman C-900u a M-900u. V roce 2009 následoval nákup francouzských Cabasse (model Karissima) - svého času nejdražší reproduktory, které ve studiu hrály.
Rok 2009 přinesl další exkluzivitu, resp. důvod, aby zájemci měli motivaci k nám přijet třeba i z Prahy nebo z Bratislavy. S McIntoshem studio zariskovalo (opět :) a vložilo nemalý finanční kapitál do nákupu několika dělených sestav této americké značky. Nakonec se vše povedlo a PPHiFi povýšilo na možnost poslechnout dva vrcholové rozdílné zvukové charaktery z Japonska (Luxman) a z USA (McIntosh). V roce 2010 přibyla možnost prodávat akustické panely Vicoustic, které je od té doby možno vidět v každé naší poslechové místnosti. V roce 2011 jsme začali prezentovat a prodávat stěžejní značku KEF, rok poté Arcam, Sonus faber a Cambridge Audio.
Cabasse, McIntosh a Luxman u nás. Foto ze září 2009.
V listopadu 2015 webové stránky www.pphifi.cz posílily e-shopovým rozhraním, které se rozrůstá o nabízené portfolio prakticky dodnes. Krátce poté jsme se také dočkali statutu oficiálního prodejce Bowers & Wilkins pro ČR. Ceněná značka, kterou jsme se prakticky od počátku založení studia snažili zařadit do naší nabídky. To se povedlo až po téměř dvaceti letech.
Díky dodavatelům a výrobcům se součástí naší práce stala také návštěva sídel společností značek, které prodáváme. Navštívili jsme tak například dvakrát McIntosh v New Yorku, KEF a B&W v Anglii, Sonus faber v Itálii, Dynaudio v Dánsku, Burmester v Berlíně, apod. Velký rest máme s Luxmanem - návštěva Japonska nás láká hodně, bohužel, cestování dnes doba zrovna nepřeje...
Vyrážíme do sídla společnosti McIntosh (2017, Binghampton, New York). Více o této návštěvě se můžete dočíst v samostatném článku zde.
Po rozsáhlé rekonstrukci se PPHiFi rozšířilo o šestou poslechovku a stalo se tak největším studiem na Moravě. "Šestka" slouží pro poslech základních stereo sestav střední třídy, a hlavně našeho druhého domácího kina Dolby Atmos 5.1.2. s reproduktory Cabasse.
V našem portfoliu aktuálně naleznete 64 značek. Mezi nejnovější patří Accuphase, Trinnov, Acoustic Solid, Thorens, Dual, Burmester, Reed a Golden Ear. V roce 2019 jsme se také stali poprvé oficiálními dodavateli, a to německé značky Audio Desk, která se zaměřuje na výrobu praček pro vinylové desky.
Jsme rádi, že velká část značek patří mezi naše nezlomné portfolio dodnes. To rozšiřujeme o další značky i nyní, musí se nám ale líbit - a to hodně. Prvenství již ale změnit nejde - Luxman, Usher a Cabasse - to jsou high-endoví "tři veteráni", kteří nás provázeli téměř od samotného začátku.
* Poslechová místnost č.2 v roce 2006 (vlevo) a v roce 2021 (vpravo). V roce 2023 (dole).
AKTUÁLNĚ: Poslechová místnost č.2 v roce 2023 (květen).
Dnešní dny s Luxmanem
Upřímně, komerčně rozšířené značky jako Audioquest, Onkyo, Pro-ject nebo Pioneer "dostane" téměř každý prodejce, který projeví zájem. O exkluzivity je ale třeba usilovat, čekat na příležitost (která mnohdy nepřijde) a bojovat o ně. Jakmile se tak stane, o vytouženou značku se musíte "starat" a vynaložit nemalé finanční a časové prostředky na její udržení.Aktuálně jsme nejvíce hrdí na exkluzivitu pro Luxman - na Moravě tuto značku nikde jinde nenakoupíte.
* Na fotce je dort v podobě naší srdeční záležitosti - japonského zesilovače Luxman L-509X v poměru 1:1,5.
Roztomilého robůtka v tomto speciálním článku nemůžeme opomenout. Byl vyroben synem zakladatele a od podzimu 2020 zdobí jednu z největších místností studia - domácí kino v konfiguraci Dolby Atmos 7.2.6. Oblíben je zejména u dětí našich zákazníků a fanoušků Star Wars, kteří se s ním u nás rádi fotí. A nejen s ním! Kousek vedle něj je také socha Yody a baby Yody z Mandaloriana v životní velikosti a několik sošek postav v poměru 1:4 ze seriálu Walking Dead, Game of Thrones a Breaking Bad. Do domácího kina tyto charaktery prostě patří. Více o "cestě" robota do studia naleznete v samostatném článku zde.
* Robůtek R2D2 v jedné naší poslechovce (prosinec 2020).
Součástí prezentační nabídky studia není jen několik desítek stereo sestav. Naše hlavní domácí kino Dolby Atmos tvoří Trinnov s reproduktory KEF, a to v konfiguraci 7.2.6. Jedná se o to nejlepší, co v této oblasti můžete v ČR slyšet a vidět.
Trinnov
Jako AV procesor (AV předzesilovač, chcete-li) jsme vybrali francouzskou značku Trinnov, konkrétně model Altitude 16. Jednalo se o první AV komponent na světě, který uřídil větší množství reproduktorů pro domácí kina. Konkurenční AV procesory v oblasti domácích kin byly limitovány "jen" čtyřmi stropními reproduktory. S další nadstavbou - ano, předzesilovač propojený s dalším předzesilovačem - je Trinnov schopen uřídit až 64 reproduktorů celkem.
Některé z nich mohou být navíc ještě zapojeny do bi-ampingu či tri-ampingu. Toto "ampingové" řešení se používá hlavně pro přední fronty, kdy jim tímto zvýšíte výkon a zlepšíte výsledný zvuk sestavy v rámci poslechu sterea. Lze takto posílit i centrální reproduktor - nezapomeňte, že při přehrávání filmů hraje +-70% všech zvuků právě z něj.
Dolby Atmos 7.2.6
Vzhledem k velikosti naší poslechové místnosti se stala jasnou volbou konfigurace 7.2.6 Dolby Atmos. Co ale vůbec číslo 7.2.6 znamená?
7.2.6 = 7 reproduktorů v horizontální rovině. Levý a pravý přední kanál, centrální reproduktor, dva surroundy a dva surround-backy.
7.2.6 = 2 subwoofery.
7.2.6 = 6 stropních (vertikálních) efektivních reproduktorů pro Dolby Atmos.
Kategoricky se jedná o dělenou sestavu zesilovačů - k Trinnovu jsme připojili dva výkonové zesilovače Arcam HDA PA720 (pro šest stropních reproduktorů) a McIntosh MC207 pro zbytek v horizontu. Vše je zapojeno symetricky (15-ti signálovými XLR kabely). Dohromady tedy máme kino s 15-ti reproduktory.
Zadní strana procesoru Trinnov Altitude 16. Téměř plné obsazení. Pouze jeden výstup XLR (z šestnácti) nám zůstal volný (v pravém rohu dole).
Kalibrace japonským čtyřhlavým mikrofonem
Trinnov umožňuje stovky možností nastavení, snadno upravitelnými INTRAnetově v místní síti (i INTERnetově přes vzdálenou podporu) přes tablet či počítač nebo přímo přes monitor s myší a klávesnící, které k předzesilovači lze připojit. Mezi to hlavní patří: úpravy frekvenčních křivek, libovolné nastavování dB pro jakýkoli reproduktor, šumové testy, libovolné definování výstupů ke vstupům, volby konfigurací nebo ukládání presetů. Nejdůležitější schopností je ale mikrofonové měření a přizpůsobení reproduktorů vůči místnosti. Nečekejte nic podobného jako jednoduchý systém Audyssey s mikrofonem za pár desítek Kč. Kino s Trinnovem se měří na profesionální úrovni, a to japonským čtyřhlavým mikrofonem v ceně okolo 17 000,- Kč.
Mikrofon musí být ve vodováze a umístěn přesně v místě poslechu, vektorově na střed plátna (resp. na střed centrálního reproduktoru). Pomohli jsme si laserovou vodováhou. Samotný proces měření a kalibrace patnácti reproduktorů trvá zhruba 3 minuty.
Dolby Atmos i z gramofonu?
Možnosti Trinnovu neznají mezí. Většina konkurenčních AV receiverů při přehrávání filmu s 5.1 přehraje pouze 5 reproduktorů a subwoofer. Zbytek kanálů včetně stropu je tichý, protože do nich systém neumí "vnutit signál". Trinnov jde jinou cestou. Lze využít funkci vynuceného režimu (force), kdy můžete přes pokročilý softwarový filtr předzesilovače dostat zvuk do stropních reproduktorů z jakéhokoli zdroje. Ano, i z gramofonu! Samozřejmě, zde to pozbývá smyslu.
Naopak, režim force je ideální pro starší filmy, které disponují alespoň 5.1 zvukovou stopou. Z Dolby Digital (nebo i DTS) 5.1 či z 7.1 Vám tedy Trinnov udělá v reálném čase Dolby Atmos - v našem případě 7.2.6. Funkci lze pohodlně vypnout i zapnout tlačítkem na dálkovém ovladači. Vše je otázka předvoleb. Trinnov je tedy skvělou volbou (ne-li nejlepší) pro ty, kteří chtějí dostat ze svých reproduktorů maximum za každých okolností.
Zadní strana našeho domácího kina. Surroundy, surroundbacky, projektor a stojan s mikrofonem. Zdi doplněny o akustické panely Vicoustic, stejně jako všech šest poslechových místností ve studiu.
Reproduktory v domácím kině
Kino je tvořeno jedenácti vestavnými reproduktory KEF s certifikací THX, dvěma fronty v podobě přiznaných sloupů KEF R7, jedním subwooferem KEF R400b a hlavním subwooferem GoldenEar Super Sub XXL.
Plátno a projektor
Obrazovou složku našeho domácího kina tvoří perforované plátno anglického výrobce Harknes o úhlopříče 290 cm a nativní 4K projektor SONY VPL-VW570ES (nyní u nás v akci!) s možností nastavit úhlopříčku až na neskutečných 7,6 metrů. Zdrojovými komponenty jsou multimediální cetrum Dune, UHD přehrávač Sony a v neposlední řadě počítač.
Úprava frekvenční křivky po měření a kalibraci. Všimněte si např. křivky na 2kHz, kterou jsme snížili pro potlačení sykavek. Křivka na fotce je jen názorná. Finální podoba je naším know-how a poskytujeme ji pouze klientům PPHiFi studia.
Správné umístění reproduktorů v domácím kině by mělo být v kruhu (zelené ikony). Reálné umístění je znázorněno modročervenými ikonami. Kdo z nás by ale pro tyto účely stavěl rotundu? :) Od toho je tu Trinnov, který si všechny reproduktory po kalibraci přizpůsobí do správného umístění automatizací.
Náš layout. Konfigurace 7.2.6. Možnost "pink noise" kteréhokoli reproduktoru (šumový test).
Během měření nebo přehrávání filmů lze kdykoli zjistit, jak jsou jednotlivé reproduktory "zaměstnávány". A to jak v aplikaci, tak přímo na čelním displeji samotného předzesilovače.
V listopadu 2021 jsme natočili nové 4K video, kde se během necelé minuty můžete seznámit s hlavními showroomy studia. Luxmani, dvě domácí kina s podporou Dolby Atmos, desítky stereosestav, KEF, McIntosh, B&W, Accuphase, Star Wars a mnoho dalšího. Ve čtyřicetisedmi-vteřinovém "průletu" chybí jen šestá (nejnovější) poslechovka s druhým domácím kinem nacházející se v přízemí.
Ve videu lze zapnout titulky pro snazší určení značek komponentů v daném momentě - DOPORUČUJEME.
Jednu věc zásadní věc z tohoto videa nepoznáte - kvalitu zvuku vybraných sestav. Přijďte si je poslechnout na vlastní uši do studia! Nabízíme prezentace, konzultace nebo široký výběr vinylových desek k prodeji.
Aktuálně (k 30. listopadu 2021) nabízíme k poslechu 39 párů reproduktorů, 10 gramofonů a 2 Dolby Atmos domácí kina (jedno v konfiguraci 7.2.6, druhé v konfiguraci 5.1.2).
Na závěr bychom chtěli poděkovat všem naším zákazníkům, fanouškům na Facebooku a dodavatelům - zvláště těm, kteří to s námi vydrželi tak dlouho: Dan Křeček, Roman Kratochvíl, Ludvík Zabák, Peter Boroš, Nikola Božinovski, Ivan Trachta, Matěj Čičo, Jan Kholl, František Kohoutek, Luděk Motlíček, Pavel a Jarka Drdovi, Pavel Diok, Libor Šulc, Aleš Jakým, Richard Wustinger, Richard Jejkal, Kamil Juračko, Robert Klán, Michal Novotný, Pavol Behún aj.)
Speciální poděkování patří našim dlouhodobým kamarádům - Frantovi Mikoškovi za realizaci stěhování do nových prostor studia v roce 2004 a Evženovi Pryclovi za dlouhodobou spolupráci. Za PPHiFi studio, Ing. Petr Procházka ml.
Když jsme v roce 1996 vstoupili na rozvíjející se trh se spotřební elektronikou, tak se právě rozbíhala mobilní komunikace a internet nabízel možnost uveřejnit maximálně reklamu v podobě obrázku se základními údaji prodejce. Mít internetové stránky v té době neznamenalo nic důležitého. Na českém trhu se etablovaly značky, které jsou dnes běžným pojmem a byly pro běžného uživatele naprosto neznámé.
V domácím kině byl základním komponentem stereofonní video rekordér. Právě stereo signál dokázaly první AV Receivery z VHS kazet poslat i do zadních reproduktorů, které tak ale disponovaly pouze mono stopou. Velkou změnu v tomto ohledu přinesl až DVD přehrávač (Panasonic) s plnohodnotným prostorovým režimem 5.1. Jako základ domácího kina jsme si jej do studia pořídili v roce 1997. Největší televizor měl úhlopříčku 80 cm a projektory byly velmi drahé s nekvalitním obrazem.
Rozvoj počítačové technologie odváděl postupně HiFi nadšence na slepou ulici, když se domnívali, že jim počítač audio systém nahradí. Nákup tehdy drahých počítačů většinou nedovolil rodinným rozpočtům pořizovat zároveň i drahé stereo sestavy. Po 25 letech je situace naprosto jiná. Počítače mají téměř všichni a jejich obrovský vliv na možnosti hudebního i filmového světa je stěžejní.
* Opravdu jsme měli ve studiu květinu na reproduktoru? Devadesátá léta po vzoru Nicka Slaughtera :))
Velmi výraznou změnou je také dostupnost kvalitních hudebních i filmových titulů online. Nabídka převyšuje poptávku a streamovací služby nabízí téměř vše. Nabídka fyzických nosičů hudby se však rozrůstá o dlouho zapomenutý vinyl. Pamatujete na půjčovny CD disků? Dnes jsou již historií, věřím ale, že určitý odliv od tohoto formátu nebude tak dramatický jako odchod LP k CD. Vyměnit své sbírky CD nosičů za hudbu na datových úložištích by mohla být podobná chyba. Obojí přece může "žít" vedle sebe, tak proč ne.
Dnes již můžeme hovořit o digitální kontaminaci téměř ve všech krocích zrodu hudebního materiálu. Čistý analog na vinylu je vzácností a většinu nových titulů bychom mohli označit „DDA“. Dříve analogové záznamy se digitalizovaly a digitální se dnes přepisují na analog, aby mohly být vydány na LP. Samostatnou kapitolou je remastering, který původní hudební nahrávky mění k obrazu zvukového inženýra a nikoli skladatele a interpreta.
Úroveň hlasitosti nahrávek je tak vysoká, že se vytratí dynamika, která logicky pracuje na principu tichých a hlasitých pasáží každé skladby. Zesílení středu nahrávky znamená ztrátu těchto pasáží a degeneraci původního záznamu. I tomu se říká (neplatí to ve všech případech) remastering.
* Uprostřed můžete vidět první logo PPHiFi studia - ježka se sluchátkama.
Rádi na devadesátá léta vzpomínáme a hlavní roli v tom hraje samozřejmě nostalgie. Ať už si o rychlosti technického pokroku myslíte cokoli, něco nám říká, že za dalších 25 let se budeme na rok 2021 dívat stejně, jako nyní na devadesátá léta - na život v elektronickém pravěku. A ještě lépe: "Kdo ví, co bude stát... za sto let?" ( :-)
Za PPHiFi studio, Petr Procházka st.
První vdechnutí života webových stránek našeho studia se datuje do roku 2003. Před tím se studio zaměřovalo na reklamu v časopisu Stereo, v rádiích, v Infoservisu a ve Zlatých stránkách. Jak šel čas s naším webem vidíte níže. Bohužel, některé obrázky na stránkách chybí protože již nejsou v archivu dostupné.
* Grafická podoba stránek z roku 2004 (vlevo) a 2009 (vpravo).
* Takto se naše stránky zobrazovaly v roce 2015, rok před vložením e-shopového systému.
* Rok 2016. Krátce před velkou aktualizací, zatím se daly produkty pouze prohlížet, nikoli nakupovat.
* Přelom roku 2016 a 2017. E-shop již funguje naplno.
Ještě před založením webových stránek mělo PPHiFi studio logo v podobě ježka, který má na bodlinách a uších nasazena sluchátka. Bodliny v podobě blesků symbolizují stav "pod proudem" - zakladatel studia je ostatně vyučen elektrikářem.
Samotné logo, které je tvořeno dvojicí písmen "P" a prošlo několikati zásadními změnami. Aktuální podoba loga je vpravo. Trvalo zhruba 12 hodin práce, než jsme ručně křivky fontu písmen dostaly do podoby, která se nám líbila. Zrcadlové obrácení písmen zůstalo zachováno a kromě zeštíhlení písmen si můžete všimnout špičky na spodní části bílého písmene "P". To skrytě symbolizuje hrot přenosky - gramofony jsou totiž dlouhodobě srdeční záležitost studia.
Věděli jste?
PPHiFi studio nabízí šest poslechovek pro prezentaci vybraných audio-video komponentů.
Na Moravě je PPHiFi Studio jediným prodejcem značky Luxman.
Luxman je nejstarší audio značka zaměřující se na high-endové komponenty (založeno 1925).
Nejstarší audio značkou bez ohledu na kategorizaci je Denon (založeno 1910).
Zakladatel PPHiFi začínal úplně od píky. Před kolaudací prvního studia prodával komponenty z bytu. Jako reklamu využíval pouze Zlaté stránky a deník Infoservis. Domluva se zákazníky a dodavateli probíhala přes telefon a osobně, e-mail totiž mohl používat málokdo.
Nejčastější dotazy ohledně eshopu
Mapa zde
Copyright © 2014 - 2024 by PP HiFi Studio Otrokovice. All rights reserved. Webdesign: Poradnyweb.cz