Recenze Sonus Faber Olympica 3

Reprosoustavy Sonus Faber Olympica 3 jsou nejvyšším modelem řady a svým provedením a koncepcí se řadí do střední kategorie výrobků značky. Tato řada je na rozdíl od řady Venere komplet vyráběna v italské domácí manufaktuře v Arcugnanu. V oblasti se nachází divadlo Teatro Olimpico jež konstruktéra Paola Tezzona inspirovalo k vytvoření produktů stejného názvu. Jako u všech produktů značky ani skelety Olympica nemají pravidelný půdorys a stojaté vlnění je bez šance. Krásná sendvičová konstrukce z vybraného vrstvového dřeva bočnic v kombinaci z kůží vytváří nádherný solitér, který i bez zvukového projevu oslní ze všech možných pohledových stran.

Když se obraz vizuální umocní ještě zvukovým, ihned začnete uvažovat o tom, jak by ozdobily i váš poslechový prostor. Výjimečné a tradičně muzikální reprosoustavy s excelentními basy si vás získají i velmi transparentním zvukem celého frekvenčního spektra. Nové typy měničů, které výrobce v Olympica použil, vytváří velmi ucelený, jemný a na výškách průzračný zvuk s nuancemi kreslícími do největších detailů. Prostor a rychlé, přesné basy jen umocňují celkový zvukový obraz při hlasité ale i tiché reprodukci. Spolu s mistrovstvím italských truhlářů je tak Olympica 3 dokonalou volbou pro velmi náročné posluchače s přidanou hodnotou výjimečného designu.

RECENZEOLYMPICA RECENZEOLYMPICA3

Naše studio zařadilo da svého portfólia nejvyšší z modelové řady a rozehraný pár je možné si poslechnout s různými zesilovači ve vyzkoušených konfiguracích. Výrobek je mimořádným produktem pphifi a hledání kvalitních partnerů v podobě siličů a kabelů je neustálý, nekončící proces. Už dnes ale dokážeme nabídnout zvukové řešení, které s Olympica 3 vytváří referenční sestavu, jejíž zvukový přednes daleko převyšuje cenovou hladinu a je konkurence schopný ve srovnání s mnohem dražšími sestavami ve stejné kategorii. Vysoká citlivost a nízká impedance dává možnost připojit většinu zasilovačů, které ji vybudí s dostatečnou rezervou.

Zvukový obraz ale není jen faktorem výkonu zesilovače ale i jeho dalších vlastností nezbytných pro referenční poslech. Pokud tedy zvažujete nákup těchto kvalitních reproduktorů, zvažujte také celkový rozpočet. Zde nemůžete dát levný zesilovač a běžný reproduktorový kabel. Připojení Olympica 3 do sestavy domácího kina 5.1 je možné a celá tato řada to umožňuje svojí nabídkou centrálního reproduktoru i regálových Olympica 1 pro zadní prostor. I tato sestava je ale určena pro A/V zesilovače nebo receivery vyšších tříd. Pro Olympica 3 je vhodné Bi-Amp se čtyřmi zesilovači. (možno použít u 7.1 receiverů) Dělená koncepce A/V řešení, kdy použijeme samostatný koncový stereo zesilovač jen pro přední repro a zesilovače receiveru pro surround je pro tuto kategorii reproduktorů nejvhodnější. Možná je i kombinace se subwooferem, a pokud nechceme dělat kompromisy ve stereo zvuku s fázovou přesností tak určitě subwoofer REL Acoustic.

RECENZEOLYMPICA2